sobota 4. dubna 2015

Co čekati od Čekárny

 Páteční ráno lehce rozespalé avšak prosluněné. Přímo vybízelo k rannímu běhu, nakonec jsme se s mamkou však domluvili, že raději zajdeme do fitka. Obdivuji moji skvělou mamku "sporťandu". Ve svých téměř padesáti letech se mnou minulý týden uběhla přes sedm kilometrů a v posilovně se též nenechá zahanbit a to se mi na ní moc líbí. Je pro mě celoživotním vzorem a inspirací, ale o tom až jindy :-).
 Po příjemném dopoledni jsem se na internetu poohlížela po nějaké té kavárničce, kde bych zakotvila a dokončila rozdělané poznámky do školy. Před pár dny jsem čirou náhodou zahlédla na instagramu naprosto dechberoucí fotky zahrádky tehdy pro mě ještě neznámé kavárny Čekárna, která se nachází pod pražským Vyšehradem.


 Po dopoledním cvičení a obědu s mamkou jsem vyrazila na cestu. Jelikož já a Google mapy se fakt moc v lásce nemáme (a opět uznávám, že chyba je spíše na mé straně), podařilo se mi cestou zabloudit "pouze třikrát". Budiž mi odměnou, že jsem alespoň zjistila jak se dostat k tenisovým kurtům pod Vyšehradem :-).
 Kavárna je malá, ale opravdu útulná. Ještě před otevřením dřevěných dveří ucítíte omamnou vůni mleté kávy a milá obsluha vás pozdraví srdečným úsměvem. Kavárenský bar přímo přetéká dobrotami, které (soudím dle vzhledu), jsou domácí výroby. Venkovní prostory mě naprosto uchvátily. Bohužel kvůli počasí, které sice bylo příznivé, nicméně teploty ne přímo příjemné, jsem se raději uchýlila do místního interiéru.
 Většinou si při návštěvě kaváren dávám nějakou tu sladkou delikatesu, nicméně dnes mě do oka ťukl zapečený toust s kozím sýrem, brusinkami podávaný s nakrájeným jablkem. Ačkoliv nešlo o bůhví jaký gastronomický zázrak, spojení chutí bylo opravdu skvělé. Jako kávu jsem si již tradičně objednala flat white a i zde musím říct, že chuťový zážitek byl výborný. Nesmím zapomenout zmínit výbornou domácí citronádu.  Cenová relace je naprosto průměrná a tudíž přijatelná pro studenty, turisty nebo i kávové nadšence. A nutno říci, že za to kolik zaplatíte dostanete skutečně kvalitní a chutný zážitek.
 Návštěvy takovýchto podniků si vždy velmi ráda užívám a spíše se uchyluji do menších kaváren s velkou duší. A musím konstatovat, že kavárna Čekárna mezi takovéto podniky skutečně patří :-). Jediné, co mě mrzí je, že jsem si kávičku nevychutnala venku, v té úžasné zahrádce. Ale co si budeme povídat o důvod víc se do Čekárny vrátit. Pokud jste v tomto podniku ještě nebyli, rozhodně do něj co nejdříve zavítejte a věřte mi, že to bude stát za to!
Emča

Žádné komentáře:

Okomentovat