středa 2. prosince 2015

Nazdar Bazar

 To jsem se zase do něčeho uvrtala, říkala jsem si minulou neděli hned po tom, co jsem začala vytahovat první kusy oblečení ze svého mini-pindulínského kufříku. Jen abych vás ženy uvedla do děje, zúčastnila jsem se malého bazárku v Café Neustadt
 Už dávno jsem si chtěla vyzkoušet jaké to je, být mezi prodávajícími. Ne, že by mi ty roky strávené po brigádách za stojany se značkovým oblečením nestačily. Jen jsem poslední dobou začala vyklízet svůj pokoj a připravovat se na blízké stěhovaní do Javorové čtvrti. A na přetřes přišel samozřejmě i můj šatník.

 Opravdu netuším, co za osobu nakoupila v roce 2014 do mé skříně tolik růžových věcí, každopádně pokud jsem to skutečně byla já, nebyla jsem nejspíš zcela při smyslech :-) Ale i tak mi dámy jistě dáte za pravdu, že není nic lepšího než vyklízení starých a nepotřebných krámů. Člověk si tak vyčistí hlavu a tím, že se zbaví starého a nepotřebného vytvoří místo pro nové a lepší. A to platí nejen o již zmíněném oblečení :-)
 No abych se dostala takříkajíc k "jádru pudla" vyrazila jsem na již zmíněný bazar s myšlenkou, že všechny své oblečky prodám. Mou vysokou míru sebevědomí podpořil fakt, že jsem se rozhodla uvalit na veškeré "zboží" jednotnou cenu a to sice 50,- (no nekup to!)
 A nyní se vracím na úvod tohoto článku. Ve chvíli, kdy jsem totiž začala vybalovat své "cenné poklady" ze své malé cestovní troleje, nestačila jsem se divit. To, že se jedná o hipsterskou akci jsem samozřejmě věděla. Nicméně to, že se tam některé dívčiny snažily prodat cosi, co více než halenku připomínalo hodně špatně ušitou záclonu, mě více než fascinovalo. I tak jsem si říkala "Nevadí Emo, alespoň si rozšíříš obzory, co se módy týče". 
 Co mě však překvapilo nejvíce byly ceny, které na to, že se jednalo o zboží ze druhé ruky (někdy i ze třetí či čtvrté) mnohdy převyšovaly 200 korun. Tenhle fakt mě přiměl k "hluboké" úvaze o tom, že to dnešní hipsterství je více než cokoliv jiného módní trend a pózerství. Všichni se předhánějí kdo je více underground, kdo je poctivější vegan, kdo má výstřednější doplněk či účes... A tak dále.
 Ano, možná že ze mě mluví teď i trochu hořkost z toho, že můj prodejní pult neměl takový úspěch jaký jsem předpokládala. Chvíli jsem byla dokonce zklamaná z pocitu, že opět nikam nezapadám. Ale víte co ženy? Mě je to buřt! 
 Zdá se mi, že dnešní společnost je posedlá škatulkováním. Pravdou je, že člověk je tvorem společenským, ale společnost nutně neznamená být stoprocentní součástí stáda. Vždyť přece nemusíme každý mít nějakou nálepku s nápisem "hipster", "pankáč", "vegetarián",  "manažer", "nezadaný", "rozvedená", a tak dále. Nehledě na to, že každý ať chceme či ne, spadáme vždy více než jen do jedné sféry :-)
 Takže já sama za sebe jsem hlavně neortodoxní knihomol, který věří na UFO, nakupuje v sekáči a miluje dobrou kávu. Nesnáším být středem pozornosti a nejvíc mě rozesměje trapno-humor :-) Poslouchám vážnou muziku, soundracky, pop, rock i punk, chodím do fitka a jsem studující učitelka! Ha a teď si mě zařaďte kam chcete :-)
Ema, která na bazáče bude chodit už jen nakupovat!

Žádné komentáře:

Okomentovat