úterý 14. července 2015

Rybízové muffiny

 Dnes vám přináším po dlouhé době recept, jak se zbavit přebytečného sezónního ovoce v podobě třešní, meruněk, borůvek, jahod a v mém případě rybízu. Máme toho teď všichni plné zahrady. A kdo stejně jako já nedisponuje kusem zeleně, může se obrátit na nekonečné zásoby pultů Vietnamských prodejců. Osobně jsem však rybíz ukořistila na jedné návštěvě, a jelikož o jeho čerstvosti a původu nebylo pochyb (což se u některých již výše uvedených prodejců říci nedá) pustila jsem se hned po návratů domů do pečení.

Co je potřeba:
 2 hrnky hladké mouky
 1 hrnek cukru moučka
 1 vanilkový cukr
 3 lžíce oleje
 2 lžičky prášku do pečiva
 1/2 vaničky polotučného tvarohu
 1 hrnek mléka
 1 vejce
 1 hrnek ovoce

Jak se to splácá:
 Smícháme mouku, cukr, olej, prášek do pečiva, tvaroh, mléko a vejce. Nakonec přidáme hrnek ovoce. Těsto vylijeme do předem vymazané a vysypané formy (Hera + polohrubá mouka). Muffiny jsem pekla tentokrát při teplotě 180°C půl hodiny, ale nejlepší kontrolorka je přece jen suchá špejle :-). 
 Přestože mi je žádný bídák sám od sebe nepochválil zmizely muffiny z kuchyňské linky během jediného dne. Takže to považuji za úspěch. Sama jsem taky ochutnala a označila bych je za lehce houževnatější variaci bublaniny. 
 Takže na závěr ženy dodám pečte, tvořte a neváhejte se podělit o zkušenosti :-).
Ema K.

Žádné komentáře:

Okomentovat