pondělí 21. března 2016

Domácí sušenky s láskou pečené - čokoládové s kokosem a ovocné s rozinkami

 Dobré ráno ženy, dnes vám po delší době přináším recept. Tentokrát na domácí sušenky, nebo-li cookies. Abych řekla pravdu, recept není z mojí hlavy a ráda se o něj s vámi podělím. Ale nebyla bych to já, abych si ty sušenky neudělala trošku po svém :-). Oficiální recept, který jsem si našla na internetu je na těchto stránkách: http://recepty.vareni.cz/americke-cokoladove-cookies/ Pokud však chcete moji upravenou verzi, čtěte dále.

 Co bude potřeba:
 250 g polohrubé mouky
 125 g cukru krupice
 125 g másla (opravdu je to s ním lepší než s herou :-)
 1 vejce
 2 lžičky prášku do pečiva
 1 špetka soli
 5 lžic mléka
 - toto je základ těsta na sušenky, který si pak můžete libovolně upravit podle sebe
 Čokoládové s kokosem
 polovina čokolády na vaření 
 5 lžic kokosu
 Ovocné s rozinkami
 hrst rozinek
 2 lžičky džemu/marmelády

 Jak se to splácá:
 Tak ženy, je to velmi jednoduché. Nejprve si dáme rozpustit máslo. Opatrně s mikrovlnnou troubou, aby vám krapet to máslo nevybouchlo, jako se to stalo naproprvé mě :-) Následně jej utřeme s cukrem a vejcem do pěny. Poté přidáme mouku, prášek do pečiva, sůl a na závěr podle potřeby mléko. Těsto se mi totiž podle původního receptu zdálo poněkdu sypké, a tak jsem do něj přilila trošku mléka, aby se všechny ingredience krásně spojily. Poté si těsto můžete upravit podle fantazie a chuti (já v první várce přidala čokoládu a kokos, a o dva dny později rozinky a džem). 
 Těsto by mělo mít takovou konzistenci, aby se dalo lehce tvarovat do kuliček, aniž by se vám lepilo všude možně. V původním receptu píší, že máte sušenky péct ve tvaru kuliček, že se prý během pečení roztečou do tvaru sušenek. Osobně jsem to neriskovala a rovnou jsem z kuliček vytvarovala menší placičky. 

  Sušenky jsem pekla při teplotě 200 stupnů 15 minut. Určitě si to ale Kávařky ohlídejte, jelikož v původním receptu píší 20 minut a mě se zdálo, že se již po 15 minutě připalují. Jak ale podotýkám, každá máme svoji jedinečnou troubou, která má svoji vlastní hlavu a je třeba ji přeci jen kontrolovat :-)
 Musím se  přiznat, že sušenky měly neuvěřitelný úspěch. Hned první den po pečení jsem je vzala kolegyním do práce na snídani a o dva dny později ke svačině. I Honey mi je pochválil, jako luxusní pišingr :-) A tak jsem se rozhodla, že místo buchet a koláču asi vždy pro většinu návštěv budu péct tyhle úžasné sušenky.
Emča, která hodlá být v Javorovce sušenkovou královnou :-)
PS: určitě je vyzkoušejte a dejte vědět, jak se povedly 


Žádné komentáře:

Okomentovat