čtvrtek 14. května 2015

Tvarohový koláč s ovocem

 Tak mi začalo zkouškové období. A to znamená spoustu času věnovaného učení a málo příležitostí něco napsat. Jsem samozřejmě typická studentka, která jakmile obdrží první upomínku na zapsání se na zkoušku do SIS, okamžitě začne vymýšlet všemožné aktivity, jen aby se nemusela učit. Přesně tímhle způsobem tedy vznikl Tvaroháček :-).



 Byl krásný, slunečný den. S kolegyní z práce jsme podnikly krátkou procházku do přírody. Přinesla mi na ochutnání domácí sirup z pampelišek a nutno říct, že byl přímo božský. A tak jsem ho hned doma využila při pečení místo sladidla. Přináším vám tedy Kávařky recept na lehký, jarní tvarohovo-pampeliškový koláč.

Co je potřeba:
Těsto:
1 hrnek hladké mouky
1/3 hrnku cukru moučka
3 lžíce mléka
30 gramů rozpuštěného másla
1 lžička prášku do pečiva
2 lžičky skořicového cukru
1/2 rozšlehaného vejce


Náplň:

2 polotučné tvarohy
3 lžíce pampeliškového sirupu (nebo jiného sladidla)
1/2 rozšlehaného vejce (zbytek z těsta)
ovoce, rozinky, ořechy... (cokoliv co máte rádi)

Jak se to splácá: 
 Dalo by se říct, že se jedná o stejný základ na těsto jako na jablečný koláč, který jsem pekla nedávno. Rozdíl je v tom, že je poloviční. Všechny přísady tedy dáte do mísy a důkladně promícháte. Pokud by se vám těsto lepilo, přidejte ještě trochu hladké mouky. Pak jej nechte v míse chvíli odpočívat. Mezitím si připravte náplň tak, že smícháte tvaroh s vejcem, sirupem a podle vlastní chuti dosladíte. 
 Těsto si vyválíte na tenký plát, který dáte do vymazané a vysypané formy (Hera + polohrubá mouka) a na přidáte tvarohovou náplň. Osobně jsem tam ještě přidala trochu ovocné směsi, kterou jsem koupila v potravinách v Drážďanech. 
 Koláč jsem pekla 40 minut při teplotě 180°C, nezapomeňte ho však překontrolovat suchou špejlí :-). V troubě jsem ho nechala dojít do úplného vychladnutí a na noc putoval do lednice. 
 Počátek letního zkouškového období jsem si tedy notně osladila. A musím přiznat, že se mi hned s kávičkou v jedné ruce a s tvarohovým koláčem v druhé lépe učilo. Tak co, vyzkoušíte ho taky? :-)
Hodně zdaru během zkouškového přeje Emča

Žádné komentáře:

Okomentovat